Firma CER Motor była od zawsze związana ze sportem. Początki sięgają lat 50–tych ubiegłego wieku. Ojciec Cezarego Ruszkowskiego startował wtedy w samochodzie BUGATTI 35. Potem startował w wyścigach i rajdach zawsze przygotowując samochody samemu zarówno sobie, jak i innym zawodnikom.
Cezary Ruszkowski rozpoczął starty w 1976 roku. Będąc 18-stoletnim uczniem szkoły średniej wystartował w swoich pierwszych zawodach w rajdzie “Zima 76”, jadąc pożyczonym 68-miokonnym Polskim Fiatem 1300. Wygrał ten rajd w klasyfikacji generalnej, pozostawiając w polu 260 doświadczonych zawodników w dużo mocniejszych autach.
Pierwsze tytuły mistrzowskie zdobywał jeżdżąc Fiatem 126P w Wyścigowych Mistrzostwach Polski.
Pod koniec lat 70-tych ojciec i syn stworzyli team GAWRON RACING. Samochodami były formuły i bardzo szybki FIAT 128 3p.
W latach 80. startował już formułami jednomiejscowymi w formule Polonia. Zdobywając tytuł Mistrza Polski miał 23 lata.
Był reprezentantem Polski w Mistrzostwach Europy Wschodniej zwanych wówczas Pucharem Pokoju i Przyjaźni.
Począwszy od 2003 roku Cezary Ruszkowski startował w wyścigach
samochodami formuły F3 Honda Mugen, BMW M3. Obecnie – Lotus Exige z
silnikiem BMW 2,0.
Przygotowany przez nas silnik wolnossący generuje 311 KM przy 8745 obr/min. Wszystkie samochody zawsze były przygotowywane w firmie Cezarego Ruszkowskiego.
To ponad 35-cioletnie doświadczenie przygotowywania silników do sportu leży u podstaw firmy CER MOTOR zajmującej się silnikami.
W 2015 roku podjęto decyzję o utworzeniu nowego działu CER MOTOR SPORT. Będziemy się zajmować kompleksowym zaopatrzeniem w części niezbędne do modyfikacji silników na różnym poziomie. Od imprez amatorskich do najwyższego wyczynu.