

Czy wiesz że w przypadku awarii wałka rozrządu nie wystarczy tylko jego wymiana na nowy ?
Nawet zakup podstawowego zestawu z popychaczami hydraulicznymi oraz panewkami wałka może być niewystarczający !


Pamiętaj zawsze o diagnozie silnika, co mogło mieć wpływ na awarię. Wałek to nie część eksploatacyjna, którą można wymienić po ok. 100 000 km lub mniej. Głowica w której pracuje wałek jest poddawany ogromnym naciskom od strony zaworów jak i pompowtryskiwaczy. Jeżeli nie zweryfikujemy pozostałych elementów w głowicy, efekt uszkodzenia nastąpi w bardzo krótkim czasie po naprawie. Pamiętaj o weryfikacji:
- Otwory w głowicy pod wałek rozrządu – właściwie wyosiowane
- Wymiana śrub pod podpory wałka rozrządu
- Gniazda pompowtryskiwaczy, czy nie są rozbite. Ewentualne rozwiercenie gniazd pod specjalne tulejki naprawcze
- Uszczelnienie pompowtryskiwaczy
- Wymiana śrub pompowtryskiwaczy
- Dźwigienki pompowtryskiwaczy
- Wymiana śrub osi dźwigienek pompowtryskiwaczy
Inne również ważne czynności:
- Poprawność pracy zaworów w prowadnicach ( weryfikacja ich stanu)
- Stan układu smarowania w tym pompy olejowej – przepłukanie układu
- Wymiana filtra oleju oraz oleju zgodnego z zaleceniami producenta silnika
- Naniesienie na krzywki oraz czopy wałka specjalnego preparatu smarnego zalecanego przy pierwszym uruchomieniu po naprawie
- Prawidłowość ustawienia rozrządu
- Ręczne obrócenie wałem korbowym, odpowietrzenie popychaczy hydraulicznych
Postępując zgodnie z tymi regułami w 99% przypadków unikniemy ponownej awarii wałka rozrządu.